Slutstatus på bloggen: Jeg gider ikke mere

I de fire år jeg har skrevet denne blog om mine erfaringer og indsigter i det fag, hvor jeg har tjent min hyre, og som har formet en vigtig del af min identitet, har det været lysten til at skrive og dele, der har drevet mig. Nu er lysten væk, jeg gider ikke mere. Tiden skal bruges på andre ting.

Slut til nytår

Bloggen har stadig forbløffende mange besøgende. I november måned har bloggen således haft den tætteste læsertrafik i to år. Jeg trækker derfor først stikket til nytår, så der er god tid til at læse og kopiere artikler.

Tak for medleven.

Denne tekst er opdateret 27. november 2015.

Om John Jørgensen

John Jørgensen er tidligere erhvervsreporter på Jyllands-Posten, informationschef i Tele Danmark Mobil, og har senest arbejdet 11 år som kommunikationschef i COWI. Han er også Master i Corporate Communication fra Handelshøjskolen/Århus Universitet. John Jørgensen er fast underviser på Update, Center for journalistisk kompetenceudvikling, hvor han underviser i Corporate Journalism (de journalistiske metoder anvendt internt i virksomheder).
Dette indlæg blev udgivet i Om bloggen. Bogmærk permalinket.

5 kommentarer til Slutstatus på bloggen: Jeg gider ikke mere

  1. Det var en skam, jeg vil savne dine indsigtsfulde og interessante indlæg. Men fuldt fortjent at stoppe nu – og god vind med de nye aktiviteter.

  2. Jens Refsgaard skriver:

    Hej John

    Ærgerligt at du stopper med bloggen.

    Jeg er netop blevet ansat til at styrke Deloittes interne medarbejdermagasin. Jeg kommer selv fra magasinverden, hvor jeg har lavet en masse for fx Euroman og Gaffa. Jeg kunne derfor godt bruge noget forskningsbaseret litteratur om udførelse og effekt af interne medarbejderblade, og tænkte at du var den rette at spørge?

    Håber du kan hjælpe.

    Mvh
    Jens

    • John Jørgensen skriver:

      Hej Jens, tak for ordene.

      Nej, selv om jeg har søgt, kender jeg desværre ikke til forskning om medarbejderblade, men måske nogle af bloggens læsere kan hjælpe med kilder, litteratur eller gode ideer?

      Jeg har selv fået foretaget nyttige læseranalyser som grundlag for at skabe et nyt journalistisk baseret medarbejderblad. Medarbejderne i en større virksomhed, jeg arbejdede for, ønskede i følge en analyse et papirblad med tre stofkategorier: 1) Generelt stof om virksomheden, fx strategi, forretning, identitet, marked, kultur, fag. 2) Klassisk medarbejderstof om løn, arbejdsforhold og arbejdsmiljø. 3) Mennesker. Skæve vinkler. Navnestof, konkurrencer, test-dig-selv stof, petit-artikler om virksomhedens dagligliv. Medarbejderne ønskede navnestoffet tilbage fra intranettet.

      Bladets succeskriterium var, at 75 pct. skulle finde det relevant, og vi besluttede, at læserne skulle stemme om bladets fremtid. Efter de 12 første numre sagde en analyse, foretaget blandt virksomhedens 2000 danske medarbejdere, at 89,5 pct. fortsat ønskede bladet, mens 10,5 pct. sagde nej tak. 84 pct. vurderede bladet til at være relevant “i nogen grad”/”i høj grad”, mens hele 96 pct. mente at bladet var troværdigt “i nogen grad”/”i høj grad”.

      Jeg er overbevist om, at journalistisk funderede medarbejderblade til enhver tid vil slå PR-baserede personaleblade, når det gælder troværdighed, relevans og meningsfuldhed.
      God vind med arbejdet.
      mvh
      John Jørgensen

  3. Mette Schou skriver:

    Det er dog trist, hvor skal al din viden så bruges? Du har gjort et godt arbejde her, så det er vel i orden at stoppe nu. Du bestemmer jo selv 😉 god vind, kh Mette

    • John Jørgensen skriver:

      Hej Mette, tak for de varme ord. Jeg vil bruge mere tid på ting, jeg holder af: Bøger, der skal læses (fx Frantzens nye), guitarister, der skal høres (Herrero og Gales gæster snart Mojo), og byer og mennesker, der skal besøges – vi ses forhåbentlig snart.
      mvh
      John Jørgensen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>